Запитуйте-відповідаємо

Please complete the required fields.

Елена В.

Добрый день! Скажите пожалуйста, на каком основании до сих пор ходят работники школи на работу, имея в виду учебно-вспомогательный персонал и технический??? Мы работаем полный рабочий день! Кто-то берет отпуск за свой счет из-за того что не может выехать,мы тоже люди!

Шановна Олено! Керівникам закладів освіти було доведено до відому наказ Міністерства освіти і науки України від 16.03.2020 року № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширення коронавірусу СOVID-19», наказ управління освіти і науки Сумської міської ради від 17.03.2020 року № 191 «Про організаційні заходи для запобігання поширення коронавірусу СOVID-19» та наголошено на запровадженні гнучкого (дистанційного) режиму роботи працівників закладів освіти відповідно до Методичних рекомендацій щодо встановлення гнучкого режиму робочого часу, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики від 04.10.2006 року № 359.
Додатково зазначаємо, що відповідно до частини 1 статті 23 Закону України «Про освіту» держава гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти.
Враховуючи вищезазначене, всі організаційні та кадрові питання у закладі освіти вирішує безпосередньо керівник.

Катерина

Вітаю. У мене запитання щодо отримання стипендії для призерів олімпіад. Чи буде вона виплачуватися?

Шановна Катерино! На виконання розпорядження міського голови від 26.02.2020 № 62-Р «Про виплату стипендій міського голови м.Суми обдарованим учням-переможцям олімпіад, турнірів, конкурсів» планується в березні 2020 року виплата стипендій за січень-березень 2020 року.

 

Валентина

1. В якому місяці запланований ремонт харчоблоку в СДНЗ Посмішка? 2. За якими ДНЗ будуть закріплені дітки на час ремонту? 3. Яка сума коштів передбачена для здійснення ремонту вищезгаданих приміщень? 4. Чому керівник даного закладу не працює з батьками і не вважає за потрібне повідомити про заплановані заходи з цього питання це батьків, а лише просить допомоги, дякую за відповіді

Шановна Валентино! Відповідно до інформації, наданої адміністрацією Сумського спеціального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №20 «Посмішка», капітальний ремонт харчоблоку заплановано на серпень 2020 року. На сьогодні ведеться підготовка щодо підписання договору з підрядною організацією на проведення вищезазначених робіт.

19.02.2020 року, під час тематичного Дня відкритих дверей «Секрети здорового харчування наших дітей», батьківська громадськість була проінформована про виділення депутатських коштів в сумі 500 000 грн. на капітальний ремонт харчоблоку СДНЗ №20 «Посмішка».

Щодо питання, за якими закладами дошкільної освіти  будуть закріплені вихованці на час ремонту, ще остаточно не вирішено. Все буде залежити від кількості дітей, яким необхідно на цей період відвідувати заклад освіти.

За більш детальною інформацією радимо Вам звернутися до керівника закладу, або на сайт закладу освіти у розділ «Фінансова звітність».

Ксения

Доброго дня.
У мене питання щодо харчування в школі. Яка сума виделяеться щодня на харчування? Якщо батьки не виявляють бажання доплачувати за харчування суму, встановлену школой, то що робити в такому випадку? Пояснiть будьласка всi покрокові дії батьків вiдносно цього питання і можливі існуючі нюанси.

Шановна Ксеніє! Відповідно до Рішення Сумської міської ради від 21.12.2017 № 2898-МР «Про встановлення вартості харчування дітей та учнів у закладах освіти м. Суми» (зі змінами) вартість харчування учнів 1-4 класів за кошти місцевого бюджету становить 8 грн. Розмір доплати за харчування, так як і наявність її взагалі, вирішують тільки батьки.

Ганна

Доброго дня!
Хотілось би дізнатися процедуру, перелік необхідних документів та сроки подачі для прикріплення до школи для можливості отримання атестату українського зразка для жителя ЛНР. Особливе “ДЯКУЮ” хотілось би сказати за гарячу лінію, на якій протягом 3 днів жодного разу ніхто не відповів на дзвінок!

Шановна Ганно! За роз’ясненнями зверніться до головного спеціаліста управління освіти і науки Сумської міської ради Пантюшенко Світлани Василівни, попередньо узгодивши зустріч за телефоном 32-78-05.

Віталіна Вітченко

Доброго дня! Мене звати Віталіна, маю диплом бакалавра СумДУ за спеціальністю “Філологія”. Кваліфікаація – філолог англійської та німецької мов, дипломна робота з методики викладання. Чи можу я отримати посаду вчителя англійскої або німецької мови в загальноосвітній школі в місті Суми? Який пакет документів та куди треба подавати?
З повагою, Віталіна

Шановна Віталіно! Згідно із ст. 26 Закону України «Про освіту»  керівник закладу освіти призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки.

Відповідно до п. 5 ст. 58 Закону України «Про освіту» особи, які здобули вищу, фахову передвищу чи професійну (професійно-технічну) освіту за іншою спеціальністю та яким не було присвоєно професійну кваліфікацію педагогічного працівника, можуть бути призначені на посаду педагогічного працівника строком на один рік.

Зважаючи на вищевикладене, рекомендуємо Вам звернутися особисто до керівників закладів освіти щодо працевлаштування.

Катерина

Добрий день. Хочу запитати як фінансується ДНЗ 12? Ми здаємо гроші на ремонт коридору, на шкафи дітям, вихователям, іграшки на цей навчальний рік. А в наступному році діти перейдуть в іншу групу і що, там все будуть облаштовувати за свої кошти? А з останнього це батьки повинні здати кошти на заміну кухні, бо інакше садок вимушений буде припинити роботу. Бо обладнання кухні не відповідає нормам.

Шановна Катерино! У бюджеті Сумської міської об’єднаної територіальної громади на      2020 рік передбачено кошти на поточне утримання кожного закладу освіти, у тому числі і Сумському дошкільному навчальному закладу (ясла-садок) № 12 «Олімпійський» у сумі 1 156 156 грн. (коди 2210, 2220, 2240, 2270).

Управлінню освіти і науки Сумської міської ради, як головному розпоряднику коштів, доведені граничні обсяги спеціального фонду (видатки бюджету розвитку) на 2020 рік із розрахунку 100 тис. гривень на кожен заклад дошкільної освіти, у тому числі і Сумському дошкільному навчальному закладу (ясла-садок) № 12 «Олімпійський».

Відповідно до частини 1 статті 23 Закону України «Про освіту» держава гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти.

Частиною 1 статті 26 Закону України «Про освіту» визначено, що керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Тобто рішення про використання бюджетних коштів приймає керівник.

Відповідно до інформації, наданої адміністрацією Сумського  дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 12 «Олімпійський» у 2019 році на забезпечення життєдіяльності закладу було передбачено бюджетних коштів 128 540 грн., які витрачені на проведення поточних та капітального ремонтів, придбання будівельних та господарчих матеріалів, виконання припису пожежної інспекції. Залучені депутатські кошти в розмірі 25 000 грн. витрачені на придбання пральної машини.

З ініціативи батьків для забезпечення належного освітнього процесу та підтримки життєдіяльності закладу придбано та оприбутковано матеріальних цінностей на суму 59 386 грн.

Дані про використання коштів та оприбуткування матеріалів викладені на  сайті закладу освіти у розділ «Фінансова звітність».

У зв’язку з введенням системи НАССР заплановано проведення капітального ремонту в підсобних приміщеннях харчоблоку на липень 2020 року. Дане питання було обговорено на засіданні батьківського самоврядування 05.12.2019 року (протокол №2), а також проведено обстеження підсобних приміщень харчоблоку ініціативною групою батьківського самоврядування за участі голови Феденко С.М. Складено кошторис на проведення даних ремонтних робіт на суму 280 000 грн.

Адміністрація закладу освіти на засіданні батьківського самоврядування 05.12.2019 року дійсно пропонувала батькам надати фінансову благодійну допомогу. Зазначаємо, що надання батьками благодійної допомоги не суперечить чинному законодавству.

Станіслав

Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, якою методикою чи правилами вчитель повинен керуватися при розташуванні учнів по партам у класі? Якщо у мене дитина дуже тиха і спокійна, та ще і ростом не дуже велика, можу я якось вплинути, що б її не саджали постійно на останню парту та ще й саму? ЧИ повинні якось перемішувати та пересаджати діток через який певний проміжок часу? Дякую за відповідь.

Шановний Станіславе! При розташуванні учнів за партами у класі вчитель обов’язково повинен керуватись Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів (ДСанПіН 5.5.2.008-01). Відповідно до пункту 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01 «Учні з пониженою гостротою зору повинні сидіти за першими партами в першому ряду (від світлонесучої стіни). Школярі з пониженим слухом розміщуються за першими і другими партами крайніх рядів. Учні, які часто хворіють простудними захворюваннями, ревматизмом, ангінами, розміщуються у третьому ряду парт (біля внутрішньої стіни). Для профілактики порушень постави не менше 2-х разів на рік школярів пересаджують з першого ряду в третій і навпаки, не порушуючи відповідності групи меблів їх зросту та з урахуванням гостроти зору і слуху».

З метою оптимального розміщення школярів за партами класний керівник повинен керуватися такими факторами:

  • Медичні показання, обумовлені станом здоров’я учня.
  • Фізичні властивості, зокрема, зріст.
  • Психологічні особливості, характер та темперамент.
  • Стосунки між учнями.
  • Побажання батьків.

Отже, Вам необхідно звернутися до класного керівника класу, в якому навчається Ваша дитина. Класний керівник надасть обґрунтовану відповідь щодо  розміщення учнів за партами.

Анна

Чи правда що в школах відмінять батьківські збори?

Шановна Анно! На сьогодні нормативно-правові документи щодо відміни батьківських зборів відсутні.

Проте відповідно до статті 52 Закону України «Про освіту» учасниками освітнього процесу є здобувачі освіти, педагогічні працівники, батьки здобувачів освіти тощо.

На сьогодні основним способом комунікації педагогічного колективу з батьками є батьківські збори, мета яких налагодити взаємодію колективу закладу освіти, учнів, їхніх батьків та розв’язати інформаційні, пізнавальні й комунікативні завдання.

Олександр

Доброго дня! В школах міста Суми введено карантин, з метою недопущення розповсюдження захворюваності серед учасників освітнього процесу. Вчителі шкіл, напевно є такими учасниками освітнього процесу. То чому, в 10 школі 03 лютого о 10-45 була загальна педрада з обіну досвіду, за участі 70 вчителів 10 школи, які були зібрані в звичайному класному приміщенні, масковий режим не був дотриманий. Педрада тривала цілу годину. Друга педрада в середніх групах (по 15-20 чоловік) розпочалась об 11-45, масковий режим також не був дотриманий. На педрадах були хворі вчителі. Питання: для чого взагалі карантин? Напевно адміністрація 10 школи хоче щоб 10 лютого був карантин серед вчителів. Довідково повідомляю: 04 лютого на 10-00 заплановані аналогічні педради. Додатково повідомляю: в разі відсутності вашої реакції на зазначену проблему, буду змушений звертатись до освітнього омбудсмена + широко освітлю цю проблему в спільнотах фусбуку. Прохання: вплинути на керівництво 10 школи з метою негайного призупинення відповідних нарад.

Шановний Олександре! На Ваше звернення щодо дій адміністрації КУ ССШ №10 зазначаємо, що згідно з п.п. 5.2.1 Галузевої угоди періоди, протягом яких у навчальних закладах не здійснюється навчальний процес (освітня діяльність) у зв’язку з санітарно-епідеміологічними, кліматичними або іншими, незалежними від працівників обставинами, є робочим часом педагогічних, науково-педагогічних і інших працівників. У зазначений час працівники залучаються до навчально-виховної, організаційно-методичної, організаційно-педагогічної, наукової роботи відповідно до наказу керівника установи в порядку, передбаченому колективним договором і правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Наказом управління освіти і науки Сумської міської ради від 21.11.2019 № 775 «Про організацію профілактичної роботи з попередження захворювання на грип та гострі респіраторні інфекції у закладах освіти міста» затверджені заходи щодо профілактики грипу та гострих респіраторних вірусних інфекцій в епідсезон 2019-2020 років та алгоритм дій  адміністрації закладу освіти щодо попередження епідемічних ускладнень щодо захворюваності на гострі респіраторно-вірусні інфекції та грип серед учнів та персоналу. В одному із пунктів алгоритму зазначено: «в групових, класних кімнатах та місяцях загального користування запроваджувати раціональний режим провітрювання та часте вологе прибирання».

За інформацією закладу педагогічний колектив ознайомили з планом роботи на період карантину (з 31.01.2020 по 07.02.2020), що включав засідання атестаційної комісії, ради профілактики,  шкільних методичних об’єднань, круглий стіл «Досвід – джерело майстерності», семінар-практикум, психолого-педагогічний консиліум, консультації для молодих учителів  тощо. Педагогічні ради не були заплановані і не проводились.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та статті 10 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» «Громадяни зобов’язані піклуватися про своє здоров’я та здоров’я і гігієнічне виховання своїх дітей, не шкодити здоров’ю інших громадян». А отже, педагоги, які захворіли, мають право звернутися до закладів охорони здоров’я з метою отримання медичної допомоги та оформлення листа тимчасової непрацездатності.